Het instrumentaal ensemble

De instrumentale  bezetting is afhankelijk van het repertoire dat gedurende het project wordt gezongen.

Piano/orgel/synthesizer

Evert Mostert, piano, begon met pianospelen op 10-jarige leeftijd. Aan het Brabants Conservatorium studeerde hij schoolmuziek en piano. Hij had les van Frans van der Tak en Ton Demmers en volgde meerdere masterclasses in binnen- en buitenland bij o.m. Willem Brons, Else Krijgsman, Tomoko Mukayama en Günther Reinhold. Hij was actief als cabaret- en balletbegeleider. Hij is vaste begeleider van het projectkoor Vox Humana en speelt regelmatig concerten mee met de Koninklijke Harmonie van Thorn. Met het koperkwintet van die Harmonie maakte hij in 2007 een succesvolle concertreis in de regio Nanking en Sjanghai, China. Met het Euregio Brass Wind & Percussion speelde hij o.m. bij de ‘Last Night of the Proms’ in Maidstone, Engeland. Voor het Nederlands taalgebied is Evert vertaler en bewerker van de best verkocht pianomethode van Noord-Amerika, ‘Piano Adventures’. Evert Mostert is fulltime werkzaam als docent Algemene Muzikale Vorming en piano bij muziekschool Art4U Veldhoven.

Evert Mostert is vanaf project 1 onze vaste pianist.

Onderstaande muzikanten spelen in project 12 mee.

Over de strijkersgroep

Chika (L) en Bekkie (R)

Chika Fujie, 1e viool/concertmeester, Okayama, Japan, studeerde bij Yumiko Murakami viool, haalde haar Bachelor’s Degree ‘Magna cum Laude’ aan de Boston University’s School for the Arts waar ze Violin Performance studeerde bij de OekraÏnse viooldocent Yuri Mazurkevich. Momenteel zeer actief met kamermuziek: Chika Kwartet, Rosamunde Quartet en het Ongaku Strijkorkest.
Angela Neijmeijer, 1e viool, begon op zeer jonge leeftijd met vioollessen in Arnhem en was enige tijd concertmeester van het Arnhems Interscholair Orkest. Tijdens haar studie geneeskunde in Nijmegen speelde ze in het Nijmeegs Studentenorkest, het Nijmeegs Strijkersensemble en als eerste violist in het Nederlands Studenten Kamerorkest. Tegenwoordig speelt ze in het Autunno-ensemble, het Philips- en het Eindhovens Symfonieorkest en als concertmeester in het Valkenswaards Kamerorkest.

Bekkie Doornweerd, 2e viool, speelde in veel kamermuziekensembles en (symfonie)orkesten in Nederland. Na haar kort werkzaam leven als bouwkundig tekenaar begon ze met de organisatie van activiteiten voor de musicerende jeugd. Ze vervulde bestuursfuncties in amateurorkesten en was landelijk secretaris van de FASO.
Anja Henstra, 2e viool, begon op latere leeftijd viool te spelen en ze heeft nog steeds les. Ze speelt al 25 jaar in het Helikonorkest en in het salonorkest ‘The Roses’. Ze speelde in projecten mee met de Mattheus-Passie en met Bachcantates.

Jos de Hoon, altviool, had vioolles van Marianne Wortel, Jan Elzinga, Laslo Révész en Philien Wakelkamp. Hij speelt in het Filharmonisch Orkest ‘s-Hertogenbosch, kamerorkest Alveare, Valkenswaards Kamerorkest en het Regionaal Symfonieorkest Oss.

Bram Busschers, altviool, speelt vanaf zijn zevende jaar viool en altviool en is vanaf 1975 woonachtig in Mierlo. Hij is altviolist bij Barokensemble Duodecima, 1e violist in het Symfonieorkest Eindhoven, ook violist in het Klezmer orkest van het AG (Academisch Genootschap E’hvn) en in ‘The Salty Dogs’, een zeemanskoor. Hij zingt als bas in ‘Mierlo Vocaal’ en het AG koor.

Marjan van Randeraat, cello, werd geboren te Brisbane/Australië. Op 7-jarige leeftijd kreeg ze haar eerste pianolessen van haar vader, die piano- en zangdocent was. Toen ze 9 jaar was verhuisde het gezin naar Nederland, waar Marjan begon met cellolessen aan de muziekschool te Nijmegen. Na haar vwo-examen heeft ze cello gestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten te Arnhem, waar zij in 1991 haar D.M.-diploma haalde. Daarna heeft ze nog diploma`s voor ensembleleiding en Docent Muziek in het basisonderwijs gehaald. Marjan woont in Nuenen en is aan verschillende muziekscholen als cellodocente werkzaam: bij het Kunstkwartier in Helmond/Geldrop/Nuenen en bij Art4u in Veldhoven/Bergeijk. Bij het Kunstkwartier dirigeert ze ook een jeugd-strijkensemble en geeft ze muzieklessen in het basis-onderwijs. Marjan speelt graag allerlei muziekstijlen. Ze begeleidt koren en speelt regelmatig mee met projecten van diverse symfonie- en harmonieorkesten. Met enkele van deze orkesten heeft ze concerten gegeven in Italië, Tsjechië, Oostenrijk en China. Marjan is dit keer ook soliste in een prachtig cellowerk van Fauré. Ze speelt voor de 4e keer mee met Vox Humana.

Jos Mutter, contrabas, is van beroep blokfluitist en als zodanig collega van Evert Mostert en Marian van Randeraat op de muziekschool Art4U in Veldhoven. Hij speelt in allerlei samenstellingen kamermuziek met blokfluit. Daarnaast speelt hij contrabas in Barokensemble Duodecima en het Philips Symfonieorkest. Ook valt hij vaak in bij koorconcerten/versterkt hij harmonieën die nog om een bas verlegen zitten. Jos speelt voor de eerste keer mee.

Over de houtblazers

Ceciel Verlijsdonk, dwarsfluit, was al op zeer jeugdige leeftijd actief in het Deurnese muziekleven. Vanaf 1976 speelde Ceciel dwarsfluit in de Koninklijke Harmonie Deurne en vanaf 1990 speelt ze bij het Helmonds Muziek Corps. Zij studeerde aan het Brabants Conservatorium te Tilburg de hoofdvakken schoolmuziek, HaFa-directie en dwarsfluit. Bovendien studeerde zij geschiedenis aan Hogeschool Windesheim in Zwolle. Ze is momenteel docente blokfluit en saxofoon bij het Helmonds Muziek Corps. Verder is zij werkzaam als docent muziek en geschiedenis aan het Jan van Brabant College in Helmond. Ze heeft ook diverse koren gedirigeerd en dirigeert momenteel een leerlingenorkest bij het HMC. Ceciel werkte aan bijna alle projecten van Vox Humana mee.

Marion Jochem, hobo, begon op 13-jarige leeftijd met de hobo bij harmonie Sint Cecilia in Oerle. Zij volgde lessen bij Jan Hermans op de Muziekschool in Veldhoven. Tijdens haar studie in Rotterdam volgde zij lessen bij Hans Jalink in Vlaardingen, hoboïst van het Randstedelijk Begeleidingsorkest. Na bij diverse harmonieorkesten gespeeld te hebben is zij nu ruim 10 jaar met veel plezier hoboïst en althoboïst bij het Helmonds Muziek Corps (HMC). Marion speelt nu voor de 6e keer mee met ons koor.

Karel Seel, klarinet, kreeg zijn opleiding bij de harmonie St. Cecilia in Hamont-Achel (België). Hij volgde orkestbegeleiding bij Kunstkwartier in Tilburg en bij Kreato in Thorn. Karel speelt momenteel niet in een vast orkest, maar hij is vele jaren lid c.q. instructeur of (2e) dirigent geweest van diverse showcorpsen en harmonieën. Hij speelt voor de 2e keer met ons mee.

Klaas Henstra, klarinet, speelt klarinet in het Valkenswaards Kamerorkest en in diverse projectorkesten. Soms speelt hij in kleine bezetting Klezmermuziek. Hij speelt voor de 4e keer mee.

Monique Verberne, fagot, speelde vanaf haar jeugd diverse instrumenten: van blokfluit, via sopraan-, alt-, tenor- en baritonsaxofoon naar hobo en basklarinet om voorlopig te eindigen met fagot. Vanaf 1968 speelde ze bij fanfare Musis Sacrum in Bakel, bij fanfare St. Antonius te Nijnsel en vanaf 1994 bij harmonie Excelsior in Gemert waar ze pas in 2000 is omgeschoold naar fagot. Ze valt regelmatig in bij orkesten die op concours gaan of om een fagot verlegen zitten. Ze speelt momenteel ook in het orkest van STEMP Gemert (musicalstichting) en zingt ook veel op bijv. Proms-concerten.